Gsm-panne treft 80.000 Telenetklanten

Mobiele klanten van Telenet hebben vlak voor het weekend problemen ondervonden. Zo’n 80.000 klanten waren telefonisch onbereikbaar.

De storing vond afgelopen vrijdag in de late namiddag plaats. Op de Facebookpagina van het bedrijf bevestigde Telenet om 17.44 uur dat er problemen waren met het mobiele netwerk. Rond 19.00 uur was het netwerk weer in de lucht.

In een reactie aan onze redactie zegt Telenet dat de panne aan een softwareprobleem lag. Het bedrijf werkt momenteel aan een back-upsysteem. Daardoor moet het bij toekomstige problemen mogelijk zijn om sneller te herstarten. In totaal had het bedrijf eind 2010 zo’n 198.500 mobiele klanten.

[related_article id=”161563″]

Compensatie
Op de Facebookpagina van Telenet vragen verschillende klanten of er deze keer ook een compensatie komt voor wie problemen ondervond. Iets wat Telenet in het verleden al eens heeft gedaan. Dat komt er deze keer niet omdat het voor de meeste klanten om een kortstondige onderbreking ging.

Wel heeft het bedrijf zich per sms geëxcuseerd voor het ongemak.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business