Nieuws

Belgacom heeft een miljoen tv-klanten

Belgacom telt nu al meer dan 1 miljoen klanten voor digitale televisie. Dat bleek vrijdag, bij de voorstelling van de jaarresultaten. "Een magisch cijfer", noemde algemeen directeur Didier Bellens het, goed voor een marktaandeel van 32 procent.

Het product werd vijf jaar geleden gelanceerd en kende alleen al vorig jaar een groei met 30 procent (+223.000 klanten).

Groei door pakketten
De groei van digitale televisie is onder meer te danken aan het succes van de packs, waarbij de klant meer dan één product van Belgacom afneemt. Die pakketten groeiden vorig jaar met 55 procent tot 870.000 klanten.

Al bijna de helft van alle Belgacomklanten koos dus voor een pack. "Het is een manier om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om klanten te fideliseren", verklaart Michel Georgis, hoofd van de consumentendivisie.

Groeispurt mobiel internet
Belgacom zag het voorbije jaar ook mobiel internet enorm groeien. Het gebruik van internet op de gsm verdubbelde, de verkoop van smartphones steeg met 82 procent tegenover 2009. In het laatste kwartaal is bijna een van de vier toestellen een smartphone.

In het kader daarvan kondigde Didier Bellens ook aan dat het bedrijf zich voorbereidt op de 4G-licentie. "Bedoeling is dat ons netwerk volledig klaar is", aldus Bellens. De licenties van de vierde generatie van snel mobiel internet worden mogelijk dit najaar geveild.

Belgacom gaat dit jaar verder de nadruk leggen op klantentevredenheid en ook op vereenvoudiging. "Op alle vlakken: vereenvoudiging van de facturen, maar ook bijvoorbeeld van onze interne procedures", aldus Bellens.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business