Veranderingen in het winkelgedrag van de consument en de beschikbaarheid van nieuwe technologie zorgen voor een transformatie in de detailhandel. Verizon Business ziet voor de ICT-dienstverleners van retailers vijf grote trends. M-commerce (Mobiele e-commerce) Consumenten willen vanaf hun mobiele toestel aankopen doen, kortingcoupons verzilveren en informatie over producten opzoeken. Retailers moeten hun ICT-systemen aanpassen om […]

Veranderingen in het winkelgedrag van de consument en de beschikbaarheid van nieuwe technologie zorgen voor een transformatie in de detailhandel. Verizon Business ziet voor de ICT-dienstverleners van retailers vijf grote trends.

M-commerce (Mobiele e-commerce)
Consumenten willen vanaf hun mobiele toestel aankopen doen, kortingcoupons verzilveren en informatie over producten opzoeken. Retailers moeten hun ICT-systemen aanpassen om ondersteuning voor m-commerce te kunnen bieden.

Cloud computing
Retailers zoeken veilige en flexibele mogelijkheden om hun bedrijfskritische ICT-toepassingen in de cloud onder te brengen. Gezien de snelle en seizoensgebonden evolutie van de retailmarkt is het concept van de cloud geknipt voor de retailsector.

Consumenten maken of kraken merken
Consumenten maken gebruik van discussieforums, gebruikersrecensies en sociale media om het juiste product te vinden. Hierdoor neemt de invloed van advertenties en winkelreclame af

Beveiliging en compliance
Nieuwe technologieën vragen om betere beveiliging van klantengegevens. Retailers moeten werk maken van risicobeheer en van de beveiliging van virtualisatietechnologie, onder meer in functie van het beheer van kredietkaartgegevens van klanten.

Zelfstandige winkels verdwijnen
Klanten willen een naadloos geïntegreerde winkelervaring. Shoppen in een fysieke winkel, surfen naar een webwinkel of een bestelling plaatsen via m-commerce moeten op een vergelijkbare manier verlopen.