Nieuws

Klantenrelaties versterken met sociale media

 

Cisco SocialMiner is nieuwe software waarmee bedrijven hun kennis over de wensen en behoeften van consumenten kunnen verbeteren. Dat zorgt voor betere klantencontacten en dienstverlening op maat.
 
Cisco SocialMiner doorzoekt en analyseert sociale netwerksites zoals Twitter en Facebook. De toepassing brengt bedrijven automatisch op de hoogte van berichten en conversaties over merken. Op die manier kunnen bedrijven zo goed als live volgen wat er op de sites over hen te lezen valt. Ze kunnen zich uiteraard ook mengen in het debat, antwoorden bieden op vragen, oplossingen aanreiken voor problemen en gerichte acties opzetten om klanten te ondersteunen en prospecten te overtuigen. De informatie uit Cisco SocialMiner helpt bedrijven zo om opportuniteiten in de markt sneller op het spoor te komen en in kaart te brengen.
 
Reputatiebeheer
Onderzoek van Nielsen toont aan dat er ieder uur meer dan één miljoen Twitter-berichten verschijnen. Eén op drie Amerikanen heeft al via Facebook, Twitter of andere sociale media zijn mening te kennen gegeven over een bepaald product, bedrijf of merk. “Vandaag is het voor ondernemingen meer dan ooit van belang om te weten wat klanten precies over hen vertellen, ook via sociale media”, zegt Bart Vanden Wyngaerd, business development manager bij Cisco België en Luxemburg.
 
Die informatie laat bedrijven toe om tijdig en gepast te reageren op vragen en problemen van klanten, en zo hun reputatie optimaal te beheren. Met de software voor social mining kunnen ondernemingen die kennis op een eenvoudige manier verwerven en de dialoog aangaan met bestaande en potentiële klanten.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business