Distributeur Avnet en IBM vieren hun zilveren jubileum als zakenpartners. Het voorbije jaar realiseerde Avnet met de distributie van IBM-producten een recordomzet van drie miljard dollar.   In 2010 steeg de verkoop van IBM-producten bij Avnet met twintig procent. Het cijfer geeft aan dat er nog geen sleet zit op de samenwerking tussen beide […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Distributeur Avnet en IBM vieren hun zilveren jubileum als zakenpartners. Het voorbije jaar realiseerde Avnet met de distributie van IBM-producten een recordomzet van drie miljard dollar.
 
In 2010 steeg de verkoop van IBM-producten bij Avnet met twintig procent. Het cijfer geeft aan dat er nog geen sleet zit op de samenwerking tussen beide bedrijven. Dit jaar vieren Avnet en IBM de vijfentwintigste verjaardag van hun partnerschap. Avnet verdeelt IBM in meer dan dertig landen. Tijdens de komende editie van de Avnet Technology Solutions IBM Partner Summit in San Antonio komen ongeveer 350 partners van beide bedrijven samen. Ze zullen er vernemen hoe Avnet en IBM hun partners blijven ondersteunen, en hoe de reseller daar voordeel uit haalt.
 
Best practice
“We blijven investeren in onze partners”, zegt Rich Hume, algemeen directeur van de Global Business Partner & Midmarket Organization van IBM. “We versterken de vaardigheden waarmee ze toegevoegde waarde creëren voor de klant.” Avnet heeft daarbij een duidelijke voorbeeldfunctie. “Veel van de partnerprogramma’s van Avnet behoren voor ons kanaal tot de best practices van de industrie.”
 
De samenwerking tussen Avnet en IBM is de voorbije vijfentwintig jaar aanzienlijk gegroeid. Avnet breidde de samenwerking uit tot ver buiten Noord-Amerika: naar Latijns-Amerika, EMEA en de Aziatisch-Pacifische regio. “Samen bouwen Avnet en IBM vandaag een slimmer kanaal”, zegt Tony Madden, Global Supplier Business Executive bij Avnet Technology Solutions. “Dat kanaal zal de kennis en resources bundelen om de reseller te laten uitgroeien tot de trusted advisor van de eindklanten van IBM.”