De derde editie van het Canalys Channels Forum (5-7 oktober) lokte een record aantal bezoekers naar Barcelona. Meer dan 700 vendors, distributeurs en resellers trokken naar het Arts Hotel op zoek naar informatie en nieuwe contacten. In tegenstelling tot de vorige edities, werd veel meer tijd ingeruimd voor mogelijkheden om afzonderlijke vergaderingen op te zetten. […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De derde editie van het Canalys Channels Forum (5-7 oktober) lokte een record aantal bezoekers naar Barcelona. Meer dan 700 vendors, distributeurs en resellers trokken naar het Arts Hotel op zoek naar informatie en nieuwe contacten.

In tegenstelling tot de vorige edities, werd veel meer tijd ingeruimd voor mogelijkheden om afzonderlijke vergaderingen op te zetten. Alles samen stonden tijdens de twee dagen van de conferentie liefst 1.500 one-to-one meetings gepland. Contacten versterken was ook de bedoeling van Christian Merckx van Computacenter. “Ik heb hier ontmoetingen met onze distributeur, maar evengoed interne meetings met andere Computacenter-mensen uit andere landen. Tijdens het jaar krijg ik daar soms moeilijker contact mee, hier nemen we daar wel de tijd voor.”
 
Uiteraard bleven de keynotes wel het meeste volk trekken. Oorspronkelijk stond ook Mark Hurd van HP als openingsspreker geprogrammeerd, maar dat ging uiteraard niet door. AMD stuurde wel topniveau met president en CEO Dirk Meyer. Om de sponsors een plezier te doen, werden wel een aantal break-out sessies georganiseerd die opgezet waren als rondetafel sessies waar diverse sponsors een plaatsje in konden kopen.
 
Opvallend was alvast de grotere aanwezigheid van Belgische vertegenwoordigers. Vorig jaar trokken slechts een halfvol Belgen naar het Canalys Channels Forum, dit keer waren het er een twintigtal. Deze toename was onder meer het gevolg van de inspanningen van distributeurs Tech Data en Ingram Micro om resellers uit te nodigen.