Nieuws

Apple evenaart Google in mobiele advertenties

Apple is voortvarend van start gegaan met mobiele advertenties: het knabbelt marktaandeel weg bij Google en Microsoft.

Schattingen van Bloomberg Business Week blikken vooruit naar de mobiele-advertentiesector zoals die er eind dit jaar uitziet. En hoewel Apple pas in april begonnen is met iPhonereclame via zijn nieuwe platform iAd, heeft het al een aanzienlijk marktaandeel te pakken.

Eind 2010 zal Apple uitkomen op 21 procent marktaandeel wat mobiele advertenties betreft. Daarmee komt het op gelijke hoogte met Google, dat van 27 procent naar 21 procent zakt.

[related_article id=”158256″]

Ook Microsofts deel van de koek krimpt. Het had in 2009 nog tien procent in handen, en zal dit jaar afklokken op zeven procent. Yahoo gaat van twaalf naar negen procent en Nokia van vijf naar twee procent.

Hele markt gaat vooruit
In zijn geheel wordt de koek van de mobiele advertenties wel groter. In de VS is de markt in het afgelopen jaar verdubbeld tot 500 miljoen dollar.

Door die groei van de markt maakt Google zich geen zorgen. Zelfs al wordt het marktaandeel kleiner, dan nog groeit de activiteit van Google in mobiele advertenties.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business