Tech Data zal op 16 september opnieuw enkele duizenden resellers lokken naar Tour & Taxis, voor zijn jaarlijkse partnerevent meet-it. Op deze negentiende editie wil Tech Data vooral zijn ‘Collection of Specialists’ in de verf zetten. “We zijn bijzonder fier dat we op 16 september alweer het belangrijkste partner event en het grootste ICT event […]

Advertentie

Tech Data zal op 16 september opnieuw enkele duizenden resellers lokken naar Tour & Taxis, voor zijn jaarlijkse partnerevent meet-it. Op deze negentiende editie wil Tech Data vooral zijn ‘Collection of Specialists’ in de verf zetten.

“We zijn bijzonder fier dat we op 16 september alweer het belangrijkste partner event en het grootste ICT event van België kunnen organiseren,” zegt channel marketing manager Nathalie De Meyst van Tech Data. Het geheime recept van meet-it: het ruime aanbod aan leveranciers dat de reseller op één namiddag kan ontmoeten, de verdieping die geboden wordt via seminars en een sterk sales concept dat resellers interessante promoties biedt en hen de kans biedt om prijzen te winnen.
 
Net als vorig jaar zijn er een negentigtal participerende leveranciers aanwezig op meet-it. Daaronder een achttal nieuwkomers zoals Hitachi, Sanyo, Smart, Vogel’s, Netasq, Checkpoint, EMC en BeBook.
 
Collection of Specialists
Centraal thema is dit jaar de diversificatie die Tech Data de laatste tijd doorvoerde, onder meer met zijn ‘Collection of Specialists’. Door zijn “Collection of Specialists” of gespecialiseerde business units, waaronder Azlan, Brightstar en Maverick, voorziet Tech Data zijn resellers van een unieke combinatie van gefocuste expertise in belangrijke domeinen van de markt en een ongeëvenaard aanbod van voorraadbeheer, logistieke en financiële diensten. “We zullen dit heel visueel uitwerken in een totaal nieuwe aanpak. We willen heel duidelijk maken hoeveel specialisten we wel hebben, die de reseller met raad en daad kunnen bijstaan.”
 
Daarom krijgen deze gespecialiseerde business units ook de gelegenheid hun expertise te demonstreren in een seminar box. Aan bod komen onder meer de oplossingen rond de Blackberry, interactieve whiteboards en de solutions van Azlan. In een andere seminar box worden de nieuwe evoluties rond td.media toegelicht. td.media werd vorig jaar gelanceerd tijdens meet-it en genoot toen veel belangstelling. Ook Microsoft heeft opnieuw een eigen seminar box, waar het naast zijn ‘cloud’ strategie ook Office en Windows 7 zal promoten. “Het succes van de seminars vorig jaar sterkt ons in de overtuiging dat de resellers echt wel toegevoegde waarde komen zoeken op meet-it,” zegt Nathalie De Meyst.
 
Geheel naar traditie sluit meet-it af met een party, dit keer gesponsord door APC, Telenet en Packard-Bell.

Meet-play-win

meet-it zou niet compleet zijn zonder een sales concept, dat dit jaar opgebouwd is rond het thema ‘golf’. Er wordt een ‘putting green’ gebouwd op de beurs en ook de leveranciers spelen op hun stand op het concept in. Door langs te gaan bij de deelnemende leveranciers, krijgen de resellers de gelegenheid op de green te gaan putten en maken ze ook kans om in de prijzen te vallen. “Onze leveranciers werken heel nauw met ons samen om een goede ‘return on investment’ te krijgen uit hun deelname,” zegt Nathalie De Meyst.
 
Tot slot maakt Tech Data het de resellers makkelijk om hun sales contactpersonen te ontmoeten op de beurs via meetingpoints en touchscreens.  “Resellers maken graag een halve dag vrij voor meet-it omdat ze weten dat ze er op korte tijd heel veel goede contacten kunnen hebben,” zegt Nathalie De Meyst.
 
Inschrijven voor meet-it kan via de website van Tech Data.