De zoekresultaten en gesponsorde links die Yahoo in de VS weergeeft, worden voor een kwart door Bing van Microsoft gegenereerd. Dit meldt Search Engine Land. Na de overeenkomst tussen Yahoo en Microsoft, die een jaar geleden gesloten werd, is de daadwerkelijke samenwerking van start gegaan. De deal is dat Yahoo de zoekmachine Bing gebruikt en dat […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De zoekresultaten en gesponsorde links die Yahoo in de VS weergeeft, worden voor een kwart door Bing van Microsoft gegenereerd. Dit meldt Search Engine Land.

Na de overeenkomst tussen Yahoo en Microsoft, die een jaar geleden gesloten werd, is de daadwerkelijke samenwerking van start gegaan. De deal is dat Yahoo de zoekmachine Bing gebruikt en dat adverteerders zich aanmelden bij Microsoft adCenter, het advertentieplatform van het technologiebedrijf, voor beide websites.

Deze eerste stap is een onderdeel van het tienjarenplan van beide giganten om behoorlijk wat marktaandeel van Google af te snoepen.

Volgens Yahoo gaat het nu om een testfase. Als de uitwerking naar behoren verloopt, worden aan het einde van de zomer alle zoekopdrachten in de VS en Canada uitbesteed aan Microsoft. In oktober zou adCenter eveneens alle gesponsorde links voorzien.

De gebruikers zullen nu nog geen verschil opmerken. Later zal er wel onder elke pagina het logo Powered by Bing staan. Adverteerders moeten hun reclameboodschappen overzetten naar het adCenter.