Resellers moeten zich aanpassen willen ze niet uit de markt verdwijnen. Dat is de scherpe boodschap van topresearcher John Gantz van IDC. Hij raadt resellers aan zich te specialiseren in een aantal nieuwe technologieën. De markt is veranderd omwille van economische omstandigheden en omdat er nieuwe technologieën gekomen zijn. Dus moeten ook de resellers hun […]

Advertentie

Resellers moeten zich aanpassen willen ze niet uit de markt verdwijnen. Dat is de scherpe boodschap van topresearcher John Gantz van IDC. Hij raadt resellers aan zich te specialiseren in een aantal nieuwe technologieën.

De markt is veranderd omwille van economische omstandigheden en omdat er nieuwe technologieën gekomen zijn. Dus moeten ook de resellers hun verkoopsmodellen aanpassen, vindt Gantz.
 
De nieuwigheden waar resellers zich op moeten storten zijn volgens Gantz cloud computing, software-as-a-service, web 2.0 en alles wat met mobility te maken heeft. De investeringen hierin zullen lonen eens de economie weer aantrekt. Wie dan niet mee is, is gedoemd om te verdwijnen, voorspelt Gantz.
 
Een reseller moet meer een dienstverlener worden, zegt IDC. Omwille van de krappe budgetten van de klanten zullen resellers abonnementsformules moeten uitwerken.