Nieuws

Verkoop meer dankzij Windows 7

Windows 7 werd op 22 oktober gelanceerd. De opvolger van Windows Vista werd tijdens de testperiode 75.000 maal gedownload in België en het enthousiasme werd door iedereen gedeeld. Windows 7 is voor u een ultieme kans om meer te verkopen.

Tip 1: Werk zelf met 7
Zorg ervoor dat u en uw personeel zelf Windows 7 gebruiken. Dat is de beste manier om het nieuwe besturingssysteem in de vingers te krijgen en zelf te onderkennen welke efficiëntie Windows 7 heeft. Certified en Gold Certified Partners ontvangen in het kader van hun partnership met Microsoft licenties voor intern gebruik. Microsoft heeft voor de lancering van Windows 7 het aantal licenties die beschikbaar worden gesteld verdubbeld. Certified Partners hebben nu recht op vijftig licenties van Windows 7 Enterprise voor intern gebruik, Gold Partners hebben recht op tweehonderd licenties voor intern gebruik. Ook Registered Members krijgen door aankoop van het ‘Microsoft Action Pack’ toegang tot licenties voor intern gebruik voor Windows 7 Professional en Ultimate.

Tip 2: Profiteer van het enthousiasme
Bedrijfsanalisten zoals IDC zijn ervan overtuigd dat Windows 7 een behoorlijk positieve bijdrage zal leveren aan de economie en aan de ICT-sector. Die boodschap alleen zou al enthousiasme moeten creëren in het ganse verkoopskanaal.

Tip 3: Ken de krachtpunten
Weet welke voordelen het besturingssysteem biedt qua gebruiksgemak. Ken de echte voordelen voor de gebruikers, zowel consumenten als professionelen. Vergeet in dat traject ook de CIO en de IT-afdeling niet. U kunt alles nog eens nalezen op www.microsoft.be/windows en op de partnersite https://partner.microsoft.com/belux-nl/40084742.

Tip 4: Gebruik demomateriaal
Wat de consumenten betreft, liep de Anytime Upgrade van Vista naar Windows 7 behoorlijk succesvol. De tienduizenden kopers die na 26 juni een Vista-machine kochten, kunnen die vrijwel kosteloos upgraden naar Windows 7 vanaf 22 oktober. Winkeliers kunnen dit succes verder bestendigen door gericht gebruik te maken van POS-materiaal en van demopersoneel om de kenmerken van Windows 7 extra in de verf te zetten en zo het contact met de klanten te behouden.

Tip 5: Stel de klant gerust
Bij de ontwikkeling van Windows 7 werd sterk rekening gehouden met de compatibiliteit met vroegere besturingsystemen. Zo draaien alle toepassingen die op Windows Vista werken ook op Windows 7. Voor de zakelijke gebruikers werd de zogenaamde ‘XP Mode’ ingebouwd, zodat oude toepassingen ook op Windows 7 werken.

Tip 6: Volg trainingen
Twee raadgevingen komen van Koen Slootmaeckers van KMO- en IT-adviseur Aurelium, die reeds uitgebreide ervaring opdeed rond Windows 7:
“Microsoft zorgt ervoor dat het ganse partnerkanaal, mede dankzij trainingen, volledig op de hoogte is van de technische en functionele kenmerken van Windows 7. Die trainingen worden gegeven zowel via seminars overal in het land als online. Een volledige opleiding op sales- en servicevlak is dan ook een must om de gebruikservaring van de klant optimaal te maken.”

Tip 7: U bent belangrijk
“Weet dat Microsoft volledig op zijn partnerkanaal steunt om zijn producten op de markt te brengen. Zeker in de Windows 7-campagne is de ondersteuning van en de steun op het partnerkanaal door Microsoft voorbeeldig te noemen.”

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business