Nieuws

Lighthouse Generation wil baken zijn voor reseller

Sinds enkele maanden is vanuit Gent een nieuwe distributeur actief, Lighthouse Generation. Dit nieuwe bedrijf kiest er voor om onbekende producten in de Belgische markt te lanceren als alternatief voor de bekende merken.

De oprichters van Lighthouse Generation zien het ambitieus: vanuit Gent willen ze Europa veroveren met een aantal vernieuwende producten. Nu al is het bedrijf ook actief in Spanje en Tsjechië. De producten die Lighthouse Generation in portefeuille heeft zijn eScan (security), Opusflow (CRM voor KMO) en Sealshield (infectiebestrijdende keyboards). “De klant is uitgekeken op de grote merken die de markt dicteren,” zegt mede-oprichter Hubert Leyseele. “Daarom zijn we gaan uitkijken naar alternatieve producten die innoverend zijn en soms meer bieden dan de gevestigde waarden, en die toch een goede prijs-kwaliteit hebben.”
 
Het ligt in de bedoeling om ieder kwartaal een nieuw product toe te voegen aan het gamma. Een specialisatie in een niche vindt Lighthouse niet nodig, alles wat met IT te maken heeft, kan in de portfolio aan producten komen. De contracten die Lighthouse Generation afsluit zijn telkens exclusief. “We willen dicht bij onze leveranciers staan.” Die nauwe relatie met Microworld, de leverancier van eScan, houdt onder meer in dat het product voor grote contracten aan de wensen van de klant kan aangepast worden. “Maar ook bij hele grote contracten, gaat de verkoop via een reseller,” verzekert Leyseele.
 
Nu al telt het bedrijf een 125-tal actieve resellers. “We willen geen tweede Tech Data of Ingram Micro worden, we gaan op een andere manier met de reseller om.” Leyseele benadrukt de ondersteuning die geboden wordt in de vorm van drietalige support, opleidingen en hulp bij certificering. Vanaf volgend jaar wil Lighthouse zijn resellers ook diensten als hosting en e-learning aanbieden.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business