Nieuws

Benelux dienstverleners zijn koplopers in 'managed services'

IT-dienstverleners in de Benelux zijn actiever in het aanbieden van managed services aan hun klanten dan hun collega’s in Engeland en Duitsland. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Kaseya, leverancier van IT-automatiseringssoftware in Europa liet uitvoeren.

Alles samen namen tweeduizend zakelijke IT-dienstverleners uit de Benelux, Duitsland en Groot-Brittannië deel aan dit onderzoek. Het ging telkens om bedrijven met tussen één en honderd werknemers.
Opvallend is dat de respondenten uit de Benelux minder bezig zijn met overleven of marge behouden, en meer focussen op hoe ze zich kunnen onderscheiden van hun concurrentie. Ook scoren de Benelux-deelnemers aan het onderzoek hoger op het vlak van de kwaliteit van de dienstverlening die ze willen aanbieden.
 
Binnen de dienstverlening die ze leveren, blijken managed services doorheen Europa al goed te zijn voor een goed kwart van de omzet. De helft van de omzet komt uit ‘blokuren’, het vastleggen van een aantal diensturen voor een klant. Het ad hoc oplossen van problemen maakt ook ongeveer een kwart van de omzet uit. Deze verhoudingen weerspiegelen zich ook in de manier waarop de dienstverlening afgerekend wordt: ongeveer dertig procent rekent een maandelijks bedrag aan. Bijna de helft van de omzet gaat om gefactureerde uren.
 
Op vlak van de geleverde diensten springen beveiliging en backup er uit.
 
Volgens Kaseya bevestigen de cijfers van het onderzoek wat Kaseya zelf ook al constateerde in de markt. “De cijfers zijn een bevestiging van een belangrijke trend in de markt,” zegt George van Bruggen, vice president continentaal Europe bij Kaseya. “Tegelijkertijd vormen de resultaten het bewijs dat er nog veel werk moet gebeuren, voordat het managed services-model overal echt goed geïmplementeerd is.”
 
Geïnteresseerden kunnen het rapport gratis downloaden van de site van Kaseya.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business