Telenet-klanten in het gebied van Infrax hebben ongeveer een week zonder digitale televisie gezeten. Bij de overzetting van de klantendatabase zijn er problemen ontstaan, waardoor de kaart in elke digitale decoder werd gedeactiveerd. Sindsdien kunnen de getroffen klanten enkel naar onversleutelde digitale kanalen kijken. Wat beperkt is tot VRT, Canvas, Actua TV en Tv5monde. Volgens […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Telenet-klanten in het gebied van Infrax hebben ongeveer een week zonder digitale televisie gezeten. Bij de overzetting van de klantendatabase zijn er problemen ontstaan, waardoor de kaart in elke digitale decoder werd gedeactiveerd.

Sindsdien kunnen de getroffen klanten enkel naar onversleutelde digitale kanalen kijken. Wat beperkt is tot VRT, Canvas, Actua TV en Tv5monde. Volgens een lezer die ons op de hoogte bracht van het probleem zijn er zo’n drieduizend gebruikers getroffen.

Manueel
Telenet bevestigt het probleem. "Bij de migratie van Infrax naar Telenet zijn er databaseproblemen geweest bij de overdracht van het klantenbestand", zegt woordvoerder Evelyne Nieuwland. Hierbij moesten alle kaarten manueel geactiveerd worden.

Over de duur van de panne is wel enige onduidelijkheid. Zo schrijft een lezer ons dat het probleem sinds maandag 5 oktober aan de gang is, terwijl Telenet zegt dat het probleem pas op vrijdag 9 oktober heeft plaatsgevonden.

Excuses
Volgens Telenet is alles bij de getroffen klanten sinds vrijdag 16 oktober weer in orde. Het bedrijf wil zich ook excuseren voor het ongemak. De panne had geen impact op telefonie of internet.