Nieuws

Facebook en Nielsen gaan adverteerders informeren

Facebook gaat samen met radio- en tv-onderzoeksbureau Nielsen informatie verschaffen over de advertenties op de sociale netwerksite. Doelgroep zijn de adverteerders.

Nielsen gaat enquêtes organiseren op Facebook waaraan gebruikers vrijwillig kunnen deelnemen. Ze gaan peilen naar consumentenhouding en de wil om geld uit te geven, op basis van advertenties op Facebook.

Omdat Facebook zo groot is, en Nielsen zo gespecialiseerd in marktonderzoek, hopen ze tot waardevolle gegevens te komen. Op die manier kunnen adverteerders hun huidige campagnes beter verstaan. In de toekomst zou dat dan efficiëntere campagnes moeten opleveren.

Er zal geen persoonlijke informatie meegedeeld worden, volgens de twee bedrijven.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business