Webwinkels hebben slechts twee seconden om hun pagina te laden, anders vertrekken hun klanten alweer. Na drie seconden zijn ze zelfs bijna allemaal weg. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester en Akamai. Het onderzoek is een opvolging van een soortgelijke rondvraag uit 2006. Daaruit bleek dat na vier seconden laden de meeste klanten afhaakten. […]

Advertentie

Webwinkels hebben slechts twee seconden om hun pagina te laden, anders vertrekken hun klanten alweer. Na drie seconden zijn ze zelfs bijna allemaal weg. Dat blijkt uit een onderzoek van Forrester en Akamai.

Het onderzoek is een opvolging van een soortgelijke rondvraag uit 2006. Daaruit bleek dat na vier seconden laden de meeste klanten afhaakten. Dat is nu gehalveerd.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Forrester in opdracht van Akamai dat, niet geheel toevallig, diensten aanbiedt om websites te versnellen. Toch zijn de resultaten van de 1.048 ondervraagden interessant.

– 47% van de ondervraagde consumenten verwacht een laadtijd van twee seconden of minder. 40% wacht niet langer dan drie seconden.
– 52% geeft aan dat een snel geladen pagina belangrijk is voor hun trouwheid aan de site.
– 23% stopt met online winkelen als de pagina’s traag laden.
– 79% keert niet terug naar dezelfde winkel als de site traag laadt. 64% koopt zijn product dan elders.
– 16% van alle consumenten heeft al eens iets gekocht per gsm.

Akamai heeft de volledige studie online gezet. Die is hier te bekijken, na registratie.

 

Advertentie