Het onderzoeksbureau GfK stelde op basis van cijfers over de eerste helft van dit jaar vast dat de Britse consumentenmarkt een lichte herleving vertoont. De cijfers tonen aan dat er zes categorieën zijn waar aardig wat groei vastgesteld werd. GfK vraagt zich af of dit de start van een herleving betekent. Het gaat daarbij om […]

Advertentie

Het onderzoeksbureau GfK stelde op basis van cijfers over de eerste helft van dit jaar vast dat de Britse consumentenmarkt een lichte herleving vertoont. De cijfers tonen aan dat er zes categorieën zijn waar aardig wat groei vastgesteld werd. GfK vraagt zich af of dit de start van een herleving betekent.

Het gaat daarbij om de productcategorieën netbooks, media gateways, communicatie apparatuur, digitale fotoframes, software en mutlifunctionele printers. De groei is er vooral in aantal eenheden, minder in omzet. Deze zes productgroepen doen het zowel bij consumenten als bij bedrijven goed. Alles samen gingen technologieproducten in Groot-Brittannië er in de eerste helft van dit jaar wel 25% op achteruit in volume en 30% in waarde. Een van de producten die het bijzonder slecht doen, zijn projectoren.
 
Een product dat het net wel weer goed doet, zijn communicatiehardware. In dat marktsegment is er 10 procent groei. Met name dongles voor mobiele breedband zorgen voor groei.
Advertentie