Nieuws

55% bedrijven houdt Twitter in de gaten

Iets meer dan de helft van de Europese bedrijven houdt in de gaten wat mensen over hen zeggen in blogs, op Twitter en andere sociale netwerksites. Dat blijkt uit onderzoek van SPSS, een bedrijf dat analysesoftware maakt.

Het feit dat SPSS het onderzoek heeft uitgevoerd, zet wel wat vraagtekens bij de geldigheid van de uitkomst. Eerst en vooral zijn alle respondenten gevonden op een eigen evenement. Iedereen die daar aanwezig is, houdt zich sowieso al bezig met gegevensanalyse of datamining. Een dergelijke hoge uitkomst zal bij een algemene rondvraag allicht niet verkregen worden.

Waarvoor gebruikt
Wat dan wel weer interessant is om weten, is wat de bedrijven met de informatie uit sociale media doen. Twee op de drie gebruikt die gegevens om klantengedrag te voorspellen. Zo’n 45% probeert via sociale media zijn contact met de klant te verbeteren.

Volgens SPSS is de informatie uit blogs en sociale netwerksites een erg bruikbare bron van klantenfeedback. Mensen zijn er eerlijker en daardoor biedt die informatie een beter inzicht in de attitudes en mogelijk toekomstig gedrag van de klanten.

Tekstanalyse is belangrijk voor wie het web in de gaten wil houden. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de gespreksonderwerpen, maar ook naar de gevoelens errond. 

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business