De stevige prijs van Windows 7 zal het succes van het besturingssysteem mogelijk in de weg staan, denkt een manager bij Dell. De gemiddelde verkoopprijzen van de verwachte Windows 7-versies zijn hoger dan het geval was bij Vista en XP, zegt Darrel Ward, directeur productmanagement bij Dells zakelijke client-productgroep. "Ik kan je zeggen dat de […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De stevige prijs van Windows 7 zal het succes van het besturingssysteem mogelijk in de weg staan, denkt een manager bij Dell.

De gemiddelde verkoopprijzen van de verwachte Windows 7-versies zijn hoger dan het geval was bij Vista en XP, zegt Darrel Ward, directeur productmanagement bij Dells zakelijke client-productgroep.

"Ik kan je zeggen dat de licenties voor de detailhandel duurder zijn dan ze waren voor Vista", aldus Ward. En in de zakelijke markt wordt Windows 7 Professional naar verwachting duurder dan voorganger Windows Vista Business.

Negatief effect
Volgens de Dell-manager kan dit de verspreiding van het besturingssysteem stremmen, doordat gebruikers later upgraden, of zelfs helemaal niet. "In moeilijke economische tijden is het naïef om te denken dat je de gemiddelde prijzen kunt verhogen, en dan toch een sterke groei kunt verwachten."

Hij denkt dat met name kleinere bedrijven, scholen en overheidsorganisaties pas op de plaats zullen maken, omdat ze zich de extra kosten niet kunnen of willen veroorloven.

Met een bijdrage van Brooke Crothers