Minilaptops hebben in minder dan twee jaar tijd hun plaats op de computermarkt veroverd. Toch gaat het niet altijd even vlot. Volgens Intels marketinghoofd Sean Maloney zagen sommige merken rond de 30% van de verkochte toestellen al snel terugkeren. Al is de reden niet verwonderlijk. "In de eerste periode – juni, juli en augustus van […]

Advertentie

Minilaptops hebben in minder dan twee jaar tijd hun plaats op de computermarkt veroverd. Toch gaat het niet altijd even vlot. Volgens Intels marketinghoofd Sean Maloney zagen sommige merken rond de 30% van de verkochte toestellen al snel terugkeren. Al is de reden niet verwonderlijk.

"In de eerste periode – juni, juli en augustus van vorig jaar - waren er een aantal verkoopskanalen die minilaptops als notebooks verkochten", zei Maloney dinsdag op een investeringsbijeenkomst. "Er werden veel toestellen teruggebracht en sommige jongens zagen terugkeercijfers van in de 30%, wat een ramp is."

Maloney zegt dat Intel de verkopers daarom heeft aangeraden om de toestellen anders te segmenteren. Door de lijn te trekken tussen gewone laptops en minilaptops kan de consument duidelijker opmaken wat ze wel en niet kunnen.

Pieterjan Van Leemputten schrijft over de Belgische telecommarkt en volgt de grote telefoonmakers. Hij onderscheidt zin en onzin over sociale media, wat vooral zijn buitensporig facebookgedrag moet verantwoorden. Daarnaast verdiept hij zich af en toe in privacy en beveiliging.