Interact wil datacenter meer evangeliseren

Value add distributeur Interact heeft zijn organisatie begin dit jaar aangepast om de markt nog beter te kunnen bewerken met zijn datacenter-boodschap. Deze nieuwe marktbenadering houdt onder meer in dat Interact meer contact gaat zoeken met eindgebruikers.

Volgens marketing manager Jürgen De Wolf van Interact weten de resellers nog onvoldoende nieuwe datacentertechnologieën zoals storage en server virtualisatie te verkopen. “Bovendien kijken vele resellers de kat uit de boom. Ze willen niet eerst investeren in een nieuwe technologie door mensen op te leiden of certificeringen te halen. Ze wachten daarmee liever tot de eerste deal valt ” Daarom werkt de distributeur nu op twee vlakken: het opleiden van resellers zodat ze ook zelf de oplossingen aan klanten kunnen aanbieden, en tegelijk benadert de distributeur ook zelf eindklanten om daar het datacenter verhaal te gaan evangeliseren.
 
De aanpak lijkt te werken, en Interact kan er al de eerste vruchten van plukken: naar de ‘Making the datacenter work’-roadshow die Interact momenteel laat lopen met een 15-tal partners, komen ook eindgebruikers opdagen die Interact zelf warm gemaakt heeft voor het onderwerp.
 
De nieuwe strategie leidde ook tot een interne verschuiving binnen Interact: reseller managers Roel Gydé en Yves Peeters zoeken de contacten met eindgebruikers op, en hun taak als reseller manager wordt overgenomen door andere personeelsleden van Interact. Eens projecten effectief binnengehaald zijn, zullen Gydé en Peeters ook optreden als project manager om te zorgen dat alle vendors en resellers die op het project werken goed met elkaar blijven communiceren.
 
Is een dergelijke evangelisatie het werk van een distributeur? Jürgen De Wolf denkt van wel: “Normaal verwacht je deze activiteiten van de vendor zelf, maar bedrijven als Datacore, RES Software of Igel hebben in België niet voldoende mankracht om dit op te nemen. Wij zijn er van overtuigd dat we niet alleen de push naar de resellers moeten doen, een rol waartoe de meeste distributeurs zich beperken. Wij willen er ook voor zorgen dat er voldoende ‘pull’ gegenereerd wordt in de markt.”

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business