Hoe zal online retail er uitzien wanneer het coronavirus haar grip op onze samenleving lost? Episerver werpt tijdens dit webinar hun blik op de toekomst.

Advertentie

De aanhoudende Covid-19-pandemie blijft een grote impact hebben op de retailsector. Mede door de herhaalde nationale lockdows is digitale handel in zowat alle productsectoren toegenomen. De laatste twijfelende shoppers hebben tijdens de pandemie digitale verkoopplatform leren omarmen. Volgens een industrieonderzoek van Euromonitor International zal in 2021 17% van de goederen online worden gekocht, bijna een verdubbeling ten opzichte van 2016.

Maar consumenten gaan ook meer op zoek naar meer zinvolle digitale betrokkenheid en zekerheid bij merken buiten de transactie zelf. Nieuwe markttrends zullen daardoor aan de oppervlakte komen. Boston Consulting Group voorspelt dat vooral AI en personalisatie de te volgen trends zullen zijn. Retailers moeten op zoek naar innovatieve manieren om consumenten naar hun platformen te blijven lokken. De digitale klantervaring van je platform moet voldoen aan de steeds veranderende noden van een veeleisendere en voorzichtigere generatie consumenten. Snel experimenteren met producten en diensten is de sleutel tot succes.  

Is e-commerce definitief de nieuwe norm geworden voor de retail? Hoe pas je je als retailer op korte tijd aan? En hoe zal retail er uitzien in de ‘post-coronasamenleving’ waar we reikhalzend naar uitkijken? Om retailers te helpen deze unieke uitdagingen het hoofd te bieden, organiseert Episerver in samenwerking met hun wereldwijde strategische partner Wipro Digital het webinar Digital retail of the future in a post-Covid world.

Wat mag je verwachten?

Tijdens het webinar bespreekt Episerver de belangrijkste uitdagingen waarmee retailers wereldwijd worden geconfronteerd. De deskundige sprekers presenteren best practices voor het aanpakken van deze uitdagingen, het versnellen van digitale acceptatie en het vergroten van de winstgevendheid van uw omnichannel-onderneming. Op de sprekerslijst staan onder andere Chris Purcell, Marketing Manager bij Episerver, en Neil Hanna, Retail and Consumer Goods Industry Consulting Leader voor Wipro Digital Europe. Dit zijn de topics die concreet aan bod komen tijdens de sessies:

  • Lessen die de retailsector uit 2020 moet halen
  • Opkomst van snelle en tijdelijke innovaties om de bedrijfscontinuïteit te behouden
  • Digitale marketing en e-commerce heruitvinden
  • Geavanceerde digitale services

Meer informatie vind je op de website van het evenement. De webinar vind plaats op donderdag 25 februari van 11u tot 11u45, uiteraard volledig digitaal. Inschrijven is volledig gratis.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here