maxime vermeir abbyy

Document processing software is aan een opkomst bezig. We spreken met Maxime Vermeir van ABBYY over de belangrijkste ontwikkelingen binnen documentbeheer.

Advertentie

Documenten zijn bijna niet weg te denken uit ons dagelijkse leven. Facturen, contracten, … Elke dag komen we wel in aanraking met verschillende soorten documenten. Toch bezorgt de administratie van al die documenten ons nog heel wat kopzorgen, ondanks dat er tegenwoordig een ruim aanbod aan softwaretoepassingen ter beschikking staat die de verwerking van documenten automatiseren. Maxime Vermeir, Director of Customer Innovation bij ABBYY,  legt ons uit hoe organisaties documentbeheer efficiënter kunnen aanpakken. Het softwarebedrijf ABBYY is een globale marktleider binnen digital intelligence-oplossingen. Digital intelligence omvat de kennis over de eigen digitale businessprocessen binnen een organisatie.

“Ik denk dat er bij veel organisaties nog te weinig algemeen inzicht aanwezig is in hoe het proces van automatisering in elkaar zit om het efficiënt te kunnen toepassen”, schetst Vermeir eerst het probleem. “Veel documenten bevatten verborgen data. Data moet zichtbaar zijn om de verwerking ervan te kunnen automatiseren. Dit moet je dus eerst op orde brengen. Met ABBYY helpen we onze klanten om hun inzicht te vergroten.” Wanneer het goed uitgevoerd wordt, zijn de voordelen van geautomatiseerde documentverwerking duidelijk voelbaar. “Ik denk dat iedereen zich stoort aan lange administratieve processen. Automatisering dient om gebruikers van de systemen te ontlasten en de processen te stroomlijnen. Met automatisering creëer je een betere customer experience”.

To code or not to code

Binnen document processing zien we een verschuiving naar een nieuwe ontwikkelingsaanpak waarin de traditionele geschreven code plaats moet ruimen voor grafisch ontworpen applicaties. Met de lancering van een nieuwe versie van Vantage trekt ABBYY mee de kar. Vermeir legt ons uit waarom hij veel potentieel ziet in ‘low code-‘ en zelfs ‘no code’-software. “Low-code software maakt technologie breder toegankelijk voor de mensen binnen je organisatie zonder ze te hoeven trainen. Je kan skills gaan voorkauwen zodat de gebruiker alleen nog maar op de juiste knoppen moet duwen. IT-skills zijn zo niet langer meer een potentiële bottleneck binnen de organisatie. ‘Iedereen kan coderen’, zegt men wel eens. No-code software gaat zelfs nog een stap verder omdat er geen code meer aan de pas komt. Dit is het niveau van automatisering waar we op termijn naar toe moeten gaan”.

abbyy vantage 2
Image Credit: ABBYY

Uit een recente studie van ABBYY blijkt dat de adoptie van low-code-toepassingen toch nog vrij traag verloopt. Hoe komt dat? Vermeir ziet hier meerdere mogelijke verklaringen voor. “Het kan voor een stuk liggen aan het feit dat er nog geen grote marktleider is opgestaan in dit segment, al denk ik niet dat dat de hoofdoorzaak is. Low-code-platformen zijn wel degelijk aan het groeien en met onder andere Vantage en TimeLine hebben we deze markt opengetrokken.”

“Ik kijk met veel interesse naar wat de zogenaamde Big Tech (Google, Microsoft, …) binnen document processing aan het doen zijn. Ze tonen steeds meer interesse in onze markt, maar zij focussen zich toch eerder op de ontwikkelaarskant, terwijl wij voor een end-to-end-aanpak gaan. Bij ABBYY gebruiken we technologie pas als het nut voor onze klanten ervan bewezen is. Zij botsen nu op de problemen die wij dertig jaar geleden al moesten overwinnen. Maar hun aanwezigheid kan wel positief zijn voor de consolidatie van de markt”, besluit Maxime Vermeir.

Webinar: Make Your Document Processes Smarter with Cognitive Skills

Kan jij nog wat hulp gebruiken bij het automatiseren van je documentbeheer? Tijdens het gratis webinar ‘Make Your Document Processes Smarter with Cognitive Skills’ zal Maxime Vermeir (samen met Bill Galusha en Stefan Schmainta van ABBYY) je proberen overtuigen waarom low-code document processing software voor jou de ideale oplossing is. Het webinar vindt plaats op 22 juni.

Advertentie

Gerelateerde artikelen

Interview Scott Opitz: ABBYY vindt zichzelf opnieuw uit

Tijdens het virtuele evenement Reimagine lanceerde ABBYY een gloednieuwe versie van het Vantage-softwareplatform. Chief Marketing Officer Scott Opitz getuigt hoe ABBYY niet enkel zijn producten, maar ook zichzelf heruitvond.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here