Boost uw business met LinkedIn-groepen
LinkedIn-groepen bieden professionals in dezelfde industrie of met dezelfde interesses de mogelijkheid om informatie te delen, antwoorden op vragen te vinden, jobadvertenties te plaatsen of te bekijken, contacten te leggen en zichzelf in de kijker te plaatsen als industrieexperts. Hoe haalt u dus concreet voordeel uit deze functie van LinkedIn?
1. Volg uw (potentiële) klanten
Identificeer groepen waarin uw (potentiële) klanten actief zijn en schrijf dan inhoud die voor die groepen interessant is. Zo geraakt u bekend als industrieleider.
2. Creëer uw eigen groep
De beste manier om een specifieke groep mensen te bereiken is vaak zelf een LinkedIn-groep oprichten. Zeker als die mensen het waardevol vinden om met elkaar in contact te komen, kunt u de rol van facilitator spelen en zo uw bedrijf op de voorgrond brengen.
3. Overdrijf niet
Probeer niet in tientallen groepen actief te zijn, maar focus u op enkele en wees daarin actief, zodat u daar als expert erkend wordt.
4. Geef comentaar
U kunt uzelf pas als expert naar voren brengen als u actief aan groepsdiscussies deelneemt. Leden die commentaar leveren op groepsdiscussies worden volgens LinkedIn vier keer meer bekeken, wat tot een groter netwerk en meer leads leidt.
5. Plaats jobadvertenties
Plaats uw jobadvertenties in relevante groepen. De leden krijgen die dan ook te zien in de dagelijkse e-mails die ze van LinkedIn ontvangen.
6. Voer marktonderzoek uit
Wilt u snel en goedkoop weten wat uw markt denkt? Stel de vraag in de relevante groep. LinkedIn laat u toe om gratis een poll te creëren met tot vijf mogelijke antwoorden.
7. Vraag naar getuigenissen
Verwijs op een LinkedIn-groep naar uw bedrijfspagina en vraag om uw daar vermelde producten en diensten te beoordelen.
8. Laat uw werknemers deelnemen
Uw online impact verhoogt zeker als meerdere van uw werknemers in uw LinkedIn-groepen actief zijn en met andere gebruikers in interactie treden. Leer hen wel hoe ze LinkedIn moeten gebruiken en hoe ze het best namens uw bedrijf spreken.
In samenwerking met CIO.com.