Hoewel menig redactie knokt om haar papieren oplage kostenefficiënt te houden, lanceert Facebook nu een eigen papieren magazine. De naam van het magazine (Grow), doet eerder denken aan een herboristenvereniging, maar we snappen het punt.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 

Grow focust zich op leadership en ondernemen en in beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk en Europa. Facebook benadrukt wel met klem dat het niet echt om een magazine gaat, maar eerder om een marketingprogramma omtrent leadership.  

 

Volgens Facebook zelf is Grow een thought leadership platform dat het licht werkt op mensen, bedrijven en trends die de strijd aangaan met de status quo.  Volgens De Tijd, zetten de Facebook-publicaties zich qua inhoud neer als “het betere magazine”, en voeren ze interviews met interessante persoonlijkheden op. Zo prijkt Oscar Olsson, creatief directeur van /Nyden, het jongerenmerk van H&M op de cover van het eerste magazine.   

 

Het magazine zal verdeeld worden onder klanten op een mailinglijst, maar kan je ook vinden in de lounges van British Airways. Waarom Facebook met haar papieren oplage de Amerikaanse markt schijnbaar links heeft laten liggen, is een vraagteken. Facebook Grow heeft uiteraard ook een eigen webstek.