Online shoppen is niet meer weg te denken, maar de grote kritiek blijft dat de charme en praktische meerwaarde van een fysieke winkel niet kunnen worden overtroffen. Walmart trekt het logische verband en komt mogelijk met een gulden middenweg: een VR-winkelomgeving.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



De Amerikaanse supermarktketen heeft twee patenten genomen op een concept voor een VR-showroom. Concreet zouden klanten dus vanuit alle comfort thuis een VR-bril opzetten en zo door een virtuele winkel lopen. Via speciale handschoenen kunnen er zelfs effectief producten van de winkelrekken worden gehaald. Wanneer deze producten in het winkelwagentje worden geplaatst, worden ze thuis geleverd. Met het concept zoekt Walmart dus naar de ideale kruisbestuiving van offline en online winkelen.

Walmart is geen nieuweling in de wereld van virtual reality. In februari kocht het bedrijf Spatialand op, een startup gespecialiseerd in virtual reality software. In juni kwam de supermarkt vervolgens met een virtuele tour door een appartement. Alle producten in het appartement waren uiteraard afkomstig van Walmart. Bij interesse konden de gebruikers zo eenvoudig worden doorverwezen naar de productpagina om uiteindelijk over te gaan tot aankoop.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here