Sommige Microsoft-toppers wilden Bing verkopen aan Facebook. Maar de sociaalnetwerksite zou dat aanbod hebben afgeslagen. Bing is al enkele jaren het antwoord van Microsoft op Google. Maar de zoekmachine kan niet opboksen tegen de dominantie van die laatste en kost het bedrijf daarom handenvol geld. In het licht van de recente patentverkoop van Microsoft aan […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Sommige Microsoft-toppers wilden Bing verkopen aan Facebook. Maar de sociaalnetwerksite zou dat aanbod hebben afgeslagen.

Bing is al enkele jaren het antwoord van Microsoft op Google. Maar de zoekmachine kan niet opboksen tegen de dominantie van die laatste en kost het bedrijf daarom handenvol geld. In het licht van de recente patentverkoop van Microsoft aan Facebook schrijft de New York Times dat Bing vorig jaar op de schopstoel zat.

Volgens de krant wilden een aantal topmensen bij Microsoft de zoekmachine verkopen aan een ander bedrijf. Een onderneming die meer focust op de internetmarkt zou van Bing een geloofwaardiger antwoord op Google kunnen maken.

Daarop zou Microsoft hebben gepolst bij Facebook maar oprichter Mark Zuckerberg heeft dat aanbod geweigerd omdat het bedrijf zich op te veel andere zaken moet concentreren. Officieel geven beide bedrijven geen commentaar aan de New York Times.

Microsoft bezit twee procent van Facebook. De Bing-zoekmachine is vandaag ook geïntegreerd in Facebook, maar dat levert voorlopig geen spectaculair marktaandeel op.

Het bericht vormt wel stof tot nadenken omdat Facebook op enkele jaren tijd een belangrijke concurrent is geworden voor Google. Iets waar Microsoft met Bing voorlopig niet in slaagt.