Met een aantal nieuwe businessmodellen en specialisaties wil HP zijn partners overtuigen. Zowel praktisch, zakelijk als financieel. Het nieuwe aanbod wordt voorgesteld op de HP Partner Conference in Las Vegas. Volgens het bedrijf hebben enterprisepartners nood aan een breed cloudaanbod, maar ook aan expertise voor die cloud en een zakelijk model om daar geld uit […]

Advertentie

Met een aantal nieuwe businessmodellen en specialisaties wil HP zijn partners overtuigen. Zowel praktisch, zakelijk als financieel.

Het nieuwe aanbod wordt voorgesteld op de HP Partner Conference in Las Vegas. Volgens het bedrijf hebben enterprisepartners nood aan een breed cloudaanbod, maar ook aan expertise voor die cloud en een zakelijk model om daar geld uit te slaan.

Dat zakelijk model komt neer op ServiceOne, HP"s partnerprogramma waarmee dienstenleveranciers technologie van HP kunnen aanbieden aan klanten die overstappen naar de cloud.

In totaal gaat het om drie modellen: het verkopen van HP-diensten waarbij Hewlett-Packard zelf de ondersteuning verzorgt, het verkopen, leveren en ondersteunen van HP-diensten, en de zogenaamde Partner Branded Services met ondersteuning van HP. Hierbij kunnen partners onder eigen merk diensten verkopen en leveren met de ondersteuning van HP.

LinkedIn voor de cloud
Voor expertise zijn er twee programma"s. Cloud Builder Specialist is een certificaat op basis van kennis van de HP-clouddiensten. HP Interchange is een sociaal netwerk waarop partners onderling kunnen samenwerken voor een cloudaanbod, of op zoek kunnen gaan naar specifieke leveranciers.

Op dat vlak is het een soort van LinkedIn voor HP-partners. Al is de dienst is niet noodzakelijk gelimiteerd tot cloudprojecten.

Financiering
Ook op vlak van financiering doet HP zijn best. Zo voorziet het bedrijf verschillende betalingsmodellen voor zijn partners. Vorig jaar al maakte het bedrijf bekend dat het twee miljard dollar zou voorzien voor het financieren van cloudprojecten.