Microsoft trekt zich terug uit CES. Na de editie van januari zal het bedrijf niet langer aanwezig zijn op de grootste beurs voor consumentenelektronica. CES staat voor Consumer Electronics Show en vindt elk jaar rond begin januari plaats in Las Vegas. De beurs draait om consumentenelektronica en is voor veel technologiebedrijven de uitgelezen gelegenheid om […]

Advertentie

Microsoft trekt zich terug uit CES. Na de editie van januari zal het bedrijf niet langer aanwezig zijn op de grootste beurs voor consumentenelektronica.

CES staat voor Consumer Electronics Show en vindt elk jaar rond begin januari plaats in Las Vegas. De beurs draait om consumentenelektronica en is voor veel technologiebedrijven de uitgelezen gelegenheid om hun producten en plannen voor het komende jaar voor te stellen.

Maar Microsoft-woordvoerder Frank Shaw schrijft in een blogpost nu dat Microsoft niet langer een voordracht en een stand op CES zal houden na de editie van januari 2012.

“We blijven deelnemen in CES als een geweldige plaats om in contact te komen met partners en klanten in de pc-, telecom- en entertainmentsector, maar we zullen geen keynote of stand houden na dit jaar. Dat is omdat onze mijlpalen voor productnieuws niet overeenstemmen met de timing van de show begin januari.”

Niet de enige
Microsoft organiseert meer dan vroeger zijn eigen events om grote aankondigingen te doen. Daarmee is het niet de enige. Ook Apple en Google mijden technologiebeurzen als CES, al is Google wel aanwezig op het Mobile World Congress.

Helemaal onbegrijpelijk is de zet niet. Deelnemen aan CES kost geld en tijd. Bovendien is er tijdens de beurs een overvloed aan technologienieuws. Elk bedrijf moet dus hard zijn best doen om zijn aankondiging of product onder de aandacht te krijgen, wat niet makkelijk is wanneer al je concurrenten op dat moment hetzelfde doen.

Advertentie