Het Nederlandse TomTom versterkt zijn positie in India. Het navigatiebedrijf vergroot zijn aandeel in zijn Indiase joint venture van 60 naar 90 procent. De samenwerking wordt omgedoopt tot TomTom India. Dit maakte het bedrijf donderdag bekend, zonder financiële details te geven. "Deze beslissing is belangrijk voor TomTom om onze aanwezigheid in deze opkomende markt te […]

Advertentie

Het Nederlandse TomTom versterkt zijn positie in India. Het navigatiebedrijf vergroot zijn aandeel in zijn Indiase joint venture van 60 naar 90 procent.

De samenwerking wordt omgedoopt tot TomTom India. Dit maakte het bedrijf donderdag bekend, zonder financiële details te geven.

"Deze beslissing is belangrijk voor TomTom om onze aanwezigheid in deze opkomende markt te versterken. India vertegenwoordigt met zijn bijna onbetreden navigatiemarkt toenemende mogelijkheden", zegt bestuurslid Alain de Taeye van TomTom.

India heeft een populatie van 1,2 miljard mensen en 22 miljoen auto’s op de weg, aldus TomTom. De verkoop van nieuwe auto’s zal naar verwachting groeien van 2,5 miljoen in 2010 tot 4 miljoen in 2015.