Geruchten over een overname van Adobe door Microsoft stuwden de aandelen van Adobe 17 procent omhoog. Maar er blijkt niets van te kloppen. Het was een verhaal in The New York Times dat stelde dat Microsoft een oogje heeft op Adobe. Het aandeel van Adobe nam daarna een hoge vlucht. Het kwam tot 17 procent […]


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



Geruchten over een overname van Adobe door Microsoft stuwden de aandelen van Adobe 17 procent omhoog. Maar er blijkt niets van te kloppen.

Het was een verhaal in The New York Times dat stelde dat Microsoft een oogje heeft op Adobe. Het aandeel van Adobe nam daarna een hoge vlucht. Het kwam tot 17 procent hoger, en klokte op het einde van de dag 11,5 procent hoger af.

Eén minpuntje aan het gerucht: na rondvraag van technologieblog All Things Digital blijkt het complete nonsens te zijn. Bronnen uit de twee bedrijven hebben de geruchten naar het land der fabeltjes verwezen.

Bezoek Ballmer
Centraal in de geruchten staat een bezoek van Steve Ballmer, de topman van Microsoft, aan Adobe. Nu redeneert All Things Digital dat als Ballmer op bezoek gaat, er dus geen overname zit aan te komen. Overnames worden namelijk in het grootste geheim voorbereid. En een bezoek van Ballmer gaat nooit onopgemerkt voorbij.

Waarover zouden Adobe en Microsoft dan wel praten? De meest waarschijnlijke gok is Apple. Microsoft wil met Windows Phone 7 iets forceren op de telefoonmarkt, waar Apple momenteel met alle aandacht gaat lopen. En de liefde die van Apple naar Adobe uitgaat, is niet bepaald groot. Apple-baas Steve Jobs heeft Flash onlangs in het openbaar beledigd.

Google
Daar waar Microsof Silverlight als concurrent voor Flash van Adobe heeft en Apple meer gelooft in HTML 5, heeft Flash nog wel een grote fan: Google. Zij hebben bijvoorbeeld hun steun uitgesproken voor Flash nu de televisiedienst Google TV gelanceerd is.

Als er dus al één potentiële overnemer is, dan is het wel Google, zo beweert All Things Digital.