Tegenwoordig is het vanzelfsprekend dat iedere zichzelf respecterende onderneming over een eigen website bezit, maar waarom is een eigen website precies zo belangrijk voor je bedrijf? En wat verwachten jouw bezoekers van de website?

Advertentie

Of je nu een kapper bent of een bedrijf met honderden werknemers: elke onderneming heeft baat bij een eigen website. Uiteraard zullen de doelen en verwachtingen wel uiteenlopen. Bij een kapperszaak hebben bezoekers genoeg aan een simpel overzicht met contactgegevens en openingsuren, terwijl het grote bedrijf wellicht een op maat gemaakt systeem wil waar klanten en medewerkers kunnen inloggen en bepaalde werkprocessen kunnen faciliteren.

Kleine bedrijven die al jaren succesvol zijn zonder eigen website, gooien dat vaak op als argument. “Waarom zou ik een website nodig hebben, ik heb het al die tijd prima gedaan zonder website.” Begrijpelijk, maar toch zijn er tal van redenen waarom een eigen website jouw onderneming kan laten groeien. 

Allereerst zorgt een eigen website ervoor dat je kan scoren in Google. Wie een kapperszaak zoekt in Antwerpen, zal deze zoekopdracht intypen in Google en vervolgens doorklikken naar de zaken met een eigen website. Heb je geen eigen website, dan is de kans heel klein dat de klant de telefoon zal oppikken om toch jouw kapperszaak te bellen voor extra info. 

Je eigen website is vaak het eerste contactmoment dat je hebt met je klant. Dit is dan ook de ideale kans om de klant een goede indruk te geven van je eigen huisstijl en jouw unieke manier van aanpak. Door een goede indruk te maken, heb je alvast een belangrijke stap gezet in het uitbouwen van de relatie met je klant. Een goede indruk maak je bijvoorbeeld door enkele mooie foto’s te tonen die jouw werk in de kijker zetten en door de aandacht te vestigen op de uitstekende reviews die je krijgt. 

Veelal wordt gedacht dat een simpele Facebookpagina een goed alternatief is voor een eigen website. Als ondernemer mag je echter niet vergeten dat niet iedereen beschikt over een Facebook-account en op een Facebookpagina kan je bovendien de bezoeker niet begeleiden. Op een eigen website begeleid je bezoekers volgens een bepaalde flow, die hen uiteindelijk aanzet tot actie. Een restaurant kan bijvoorbeeld een goede eerste indruk maken door enkele aantrekkelijke foto’s prominent op de website te plaatsen, om vervolgens de bezoeker te begeleiden naar een formulier waar de bezoeker meteen kan reserveren. Heb je enkel een Facebookpagina, dan heb je geen controle over de “flow” die je bezoeker doorloopt. Een Facebookpagina is een belangrijke pijler van je online strategie, maar geen vervanging voor een eigen website.

Voornaam*
Achternaam*
Jobtitel*
Bedrijf*
E-mail*
Telefoonnummer*
Door het downloaden van deze white paper gaat u akkoord met onze privacy-, cookie- en algemene voorwaarden. Uw gegevens worden opgenomen in onze database en kunnen gedeeld worden met de samenstellers van deze downloads. We maken er u op attent dat u door deze samenstellers kan worden benaderd. U kan uw gegevens hier centraal bekijken, beheren, uitschrijven of aanpassen.
Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here