[Advertorial] Sophos richt zich met zijn aanbod van complete beveiligingsoplossingen in de eerste plaats op de kmo. Een gesprek met country manager Peter Magez naar aanleiding van de nominatie voor de Smart Business Awards.

Uit een poll op Smartbiz.be en ZDNet.be blijkt dat de gemiddelde lezer het meest grijpt naar PayPal bij de betaling van online aankopen.


 

De poll peilde naar de favoriete betalingsmethode van de lezers met de vraag: “Hoe betaal jij je online aankopen het liefst?” Meer dan 900 bezoekers reageerden en boden ons een zicht op de betalingsgewoonten van de doorsnee Belg.

 


De resultaten maakten duidelijk dat PayPal zich de onovertroffen winnaar mag noemen met een derde van de stemmen. Het bedrijf zit in de lift: het afgelopen kwartaal werden door PayPal zowel aanzienlijk meer gebruikers opgetekend, als meer transacties en meer handelaars die het platform gebruiken. Kortom, geen  onverwachte nummer één.

 

Betalen met de kredietkaart kon een tweede plaats innemen met net over 250 stemmen, en Bancontact haalde tenslotte brons met net geen 200. Dat Bancontact nog steeds de kredietkaart moet laten voorgaan, wordt beaamd door andere onderzoeken. Bovendien is het mogelijk dat er een overlapping is tussen de categorieën van kredietkaart en PayPal: veel gebruikers gebruiken hun kredietkaart immers via PayPal.

 

poll-twinkle

 

Bitcoin deelt de laatste plaats met een betaling bij ontvangst. Dat is niet verbazingwekkend; bitcoin blijft een ietwat obscure technologie die af te rekenen krijgt met een kwalijke reputatie. De betalingsmethode is nog niet op grote schaal ingeburgerd, zeker niet bij consumenten die geen reden hebben om af te wijken van de vertrouwde methoden.

[related_article id=”166311″]

Een betaling bij de levering is eveneens een weinig gebruikte optie, wellicht omdat hij eerder verouderd is. Online betaalmethoden zijn nu eenvoudiger dan ooit, waardoor de grootste reden om rembours te betalen wegvalt. Bovendien zijn klanten vaak niet thuis op het moment van de levering en kiezen ze er wellicht voor om meteen te betalen, in plaats van te wachten op de bestelling. Nieuwe initiatieven spelen daar overigens handig op in door een levering mogelijk te maken waar je ook bent: misschien wordt de betaling bij levering straks wel populair?

 

Alleszins geven de resultaten al een inzicht op wat je als handelaar moet doen om Belgische klanten de juiste middelen aan te reiken. Zo loont het nog niet om bitcoin aan te bieden als betaalmethode, maar is PayPal in een Belgische webshop echt onmisbaar.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here