Een drukke werkdag overleven is soms een hele opgave! In dit artikel geven we je enkele handige tips om je taken te ordenen, prioriteiten te stellen en je contacten altijd bij de hand te hebben.


Hoe heeft technologie een impact op je business?
Ontvang elke week het zakelijk IT-nieuws rechtstreeks in je inbox!



 
Je hebt een lange werkdag voor de boeg, met tal van afspraken met collega’s en zakenpartners. Hoe kom je zo’n dag door, zonder ten onder te gaan aan de stress die een drukke werkdag met zich meebrengt? In dit artikel beschrijven we vijf verschillende apps, die je hierbij kunnen helpen! De apps zijn de Google Play Store te downloaden en in veel gevallen gratis. Soms is een app van een betaalde versie voorzien, die je voor een paar euro aan kunt schaffen. Overtuig je manager van het nut van deze apps, om de kosten hiervoor vergoed te kunnen krijgen via je werkgever.
 

#1: Effectiever werken met RescueTime

Een van de populairste apps van dit moment is RescueTime. Met deze app leer je jezelf productiever te werken. Als je aan het eind van de dag terugkijkt, heb je vaak geen idee hoelang je aan bepaalde taken besteed hebt. Denk hierbij niet alleen aan werk gerelateerde zaken, maar bijvoorbeeld ook aan het bekijken van je kanalen op social media, het in de gaten houden van het laatste nieuws, enzovoorts. RescueTime is een handige app, die je inzicht geeft in je tijdsbesteding gedurende de werkdag.
 

#2: Samenwerken met collega’s via Trello

Tijdens een drukke werkdag heb je niet voortdurend tijd om discussies te voeren met collega’s over bepaalde zaken. Door gebruik te maken van Trello, heeft ieder teamlid de mogelijkheid om toevoegingen te doen aan een centraal, digitaal bord. Op dit bord worden de toevoegingen van alle teamleden verzameld, zodat je al snel een overzicht krijgt van de stand van zaken. Je kunt Trello zakelijk gebruiken, maar bijvoorbeeld ook op een wat informelere manier. Voeg leuke nieuwsberichten of grappige filmpjes aan jullie gemeenschappelijk bord toe, om de sfeer goed te houden. Leuk voor in je pauzes!
 

#3: Al je contacten op een rij met FullContact

Wanneer je even snel het e-mailadres of telefoonnummer van een collega op een andere afdeling moet hebben, lijkt deze soms onvindbaar te zijn. Door gebruik te maken van de app FullContact breng je hier verandering in. Voortaan kun je onder meer visitekaartjes heel eenvoudig inscannen en aan de app toevoegen. De app is niet alleen te gebruiken op je mobiele telefoon, maar bijvoorbeeld ook op je computer. Zo heb je de contacten uit verschillende bronnen (e-mailcontacten, het telefoonboek op je smartphone, etc.) altijd bij de hand.
 

#4: Breng overzicht in de taken die je uit moet voeren

Het is niet ongebruikelijk dat mensen het overzicht verliezen als ze meerdere taken op een dag uit moeten voeren. Door gebruik te maken van de app Todoist voorkom je dit voortaan! De app is gratis te downloaden en maakt het heel eenvoudig om je taken op een logische wijze te ordenen.
 

#5: Check het laatste nieuws met News360

Tijdens je pauzes wil je even kort kunnen ontspannen. Naast de mogelijkheid om de filmpjes van jullie Trello-bord te bekijken, kun je ook News360 gebruiken. Deze app geeft je een handig overzicht van het laatste nieuws, verzameld uit verschillende nieuwsbronnen. Het gaat hier zowel om Nederlands, als internationaal nieuws.
 

Voldoende mogelijkheden voor productieve werkdagen

Kortom, er zijn voldoende apps om je werkdagen zo productief mogelijk in te delen. Met name RescueTime en Trello kunnen erg handig zijn! Mocht je voor een van de betaalde apps uit het overzicht gaan, of bijvoorbeeld functies in de app willen kopen, dan is het raadzaam om een Google Play Store card te gebruiken. Hiermee voeg je eenvoudig saldo aan je account toe.