In Twinkle Magazine zetten we telkens drie jonge, Belgische webshops in de kijker. Zij mogen hun verhaal doen in de rubriek Gat in de Markt. Ditmaal aan de beurt: Madam Bakster, De Kleine Zebra en Jimelly's

Advertentie

Madam Bakster

Gezonde verwennerij

Ondernemen en studeren combineren? Weinigen die het aandurven, en nog minder die er een succesvolle onderneming aan over houden. Laura Verhulst, ook weleens Madam Bakster genoemd, slaagt daar wel in.

Met een online bakkerij vond Verhulst een gat in de markt met gezonde desserts. Sinds 2015 biedt ze zelfgemaakte zoetigheden aan, zonder geraffineerde suikers, dierlijke transvetten, geraffineerde tarwe of kunstmatige smaak- of bewaarmiddelen. Een hele mondvol, letterlijk. Op de website vinden we immers onder andere verse vijgentaart, chocolade-courgette muffins, ‘guiltfree’ karamel-chocoladebars, en nog veel meer. Bestellingen worden per fiets geleverd in Gent, maar de lekkernijen zijn ook te vinden in bepaalde verkooppunten doorheen de stad.

 

Dankzij ingrediënten als avocado, noten, en zaden zijn de desserten niet per se caloriearm, merkt Verhulst op haar blog op. Ze moeten vooral lekker zijn. De missie is daarbij om ‘lege calorieën in klassieke banketbakkerij zoals boter, bloem en suiker te vervangen door trage koolhydraten en vezelrijke producten. Dieetproducten promoten we niet.’

Die inspiratie haalde ze uit haar eigen ervaring met diëten. Als kind viel de studente ettelijke kilo’s af, waarna ze een haast obsessieve relatie ontwikkelde met eten. Langzaamaan maakte ze korte metten met de denkwijze, en besloot ze om in plaats van calorieën te tellen, dierlijke producten, tarwe en geraffineerde suikers te schrappen. Nu deelt ze haar visie, en vooral haar lekkere recepten, met de rest van Vlaanderen.

 

De Kleine Zebra

Hippe kinderspullen

De markt voor kinderspullen is enorm, maar je vindt niet altijd wat je zoekt. Dat ondervonden ook de zussen Ilse, Karin en Ann. Toen ze zelf mama werden, merkte het trio op dat trendy producten voor kinderen niet gemakkelijk te vinden waren. Ze richtten daarom maar zelf De kleine zebra op.

Sinds de start in 2007 is het team al versterkt met acht werknemers. Bovendien is er naast de Nederlandstalige webshop, ondertussen ook een Frans- en Duitstalige versie beschikbaar. De kleine zebra blijft met andere woorden groeien. Kenmerkend is het ruime aanbod aan kinderkleren, speelgoed en hebbedingen. Daarnaast kunnen bezoekers er terecht voor originele woonaccessoires voor de kinderkamer.

Bovendien valt ook meteen de praktische, klantgerichte insteek op. Zo is er bijvoorbeeld het ‘winkelhulpje’. Het winkelhulpje helpt je bij het zoeken van het perfecte cadeau. Door middel van drie stappen krijg je een selectie van passende geschenkjes. Eerst wordt basisinfo gevraagd zoals de leeftijd en de maximumprijs, en daarna kan je kiezen uit karakters en interesses. Zoek je iets voor een ‘leergierige techie’ met een interesse in helden en schurken? Of eerder iets voor de ‘fantasierijke dromer’, gefascineerd door vreemde culturen? Dan vind je zo wat je zoekt.

 

Jimelly’s

Ontbijt aan huis

Op zondagochtend blijf je liever in je bed. De tocht naar de bakker, beenhouwer en supermarkt stel je uit, terwijl je hoopt op een ontbijt dat zich spontaan aan je deur komt aanbieden. Daar speelt Jimelly’s op in.

De Aalsterse webshop biedt ontbijtmanden die aan huis worden geleverd, en dat elke dag van de week. Ideaal voor als je een lui dagje wil plannen, of iemand wil verrassen. Jimmy Cowé begon Jimelly’s in 2010 toen hij naarstig op zoek was naar een cadeau voor moederdag. ‘Ik had geen enkele inspiratie voor een origineel geschenk. Door een stom toeval bracht de Chiro op dat moment ontbijt aan huis, en toen werd het idee voor een ontbijtservice geboren,’ verklaart Cowé.

Dat het concept aanslaat, blijkt uit het groeiende aantal klanten. ‘Inmiddels hebben we toch een 12.000 tevreden klanten. De eerste drie jaar waren dat vooral particulieren, maar daarna werden we ook gevraagd voor grote hoeveelheden ontbijtmanden als bedrijfsgeschenk en zelfs zakelijke ontbijtbuffets.’
Klanten kunnen kiezen uit vier verschillende manden, waaronder een gezonde optie, de luxe-variant en een kinderontbijt. Bovendien kan Jimelly’s producten aanbieden die nog niet in de rekken liggen: ‘Door de samenwerking met enkele bekende merken, krijgen we af en toe producten in avant-première die we in onze ontbijtmanden kunnen steken als tester voor onze klanten.’

Voorlopig levert Jimelly’s in Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Brussel, maar daar zal in de nabije toekomst verandering inkomen, verklapt de oprichter: ‘Er staat een uitbreiding naar Antwerpen, Waregem of Gent gepland. We zijn nog niet helemaal zeker voor welke provincie we zullen kiezen, maar weten dat die drie kanshebbers een goede markt bieden.’

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here